learndl learndl triboon

آموزش تگ های مهم و ضروری HTML (اچ تی ام ال) برای طراحی وبسایت

آموزش تگ های مهم و ضروری HTML (اچ تی ام ال) برای طراحی وبسایت

هر از گاهی ، افرادی پیدا میشوند که لزوم یادگیری اچ تی ام ال رو انکار میکنند . در واقع اگر قصد دارید که در زمینه وب کار کنید ، یادگرفتن اچ تی ام ال بسیار کمک کننده و مفید خواهد بود . الان فرض کنید شما در یک حوزه ایی مانند ساخت و ساز قراره فعالیت کنید . تا زمانی که ندانید ساختار و معماری آن سازه چی هست نمیتوانید هیچ کاری بکنید . منظورم دقیقا اینه که یک دید شماتیک نسبت به کاری که میخوای انجام بدی داشته باشی . مثلا وقتی شما در طراحی وب سایت بدانید که ساختار صفحات وب به چه گونه است و به چه شکلی ایجاد میشوند ، بهتر میتوانید به صورت تخصصی تر کار کنید و در صورت لزوم ، دست به دیباگ یا توسعه آنها بزنید .

 

همانطور که میدانید ، زبان اچ تی ام ال ، یک زبان نشانه گذاری صفحات وب است . بدین معنی که شما با استفاده از چندین تگ ، میتوانید یک صفحه وب را هندل کنید . همچنین باید توجه داشته باشید که از اصول مهم و استاندارد ها برای توسعه وبسایت خود استفاده کنید . مثلا از تگ هایی برای سئوی بهتر صفحات خود استفاده کنید . یا برای پویا بودن صفحات ، از تگ های دیگری در جای مناسبش استفاده کنید . امروز قراره به شما ، تگ هایی مهم و کاربردی در زبان اچ تی ام ال رو معرفی کنیم . این تگ ها از پرکاربردترین تگ های اچ تی ام ال هستند و شما میتوانید آنها را در همه جای صفحات خود مشاهده کنید . برای یادگیری بیشتر و کسب اطلاعات بیشتر ، وبیت را تا انتهای این مقاله همراهی کنید . در صورتی که سوالی در ذهن داشتید ، میتوانید از قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید .

 

4 تا از مهم ترین تگ هایی که در همه جای وبسایت خود میتوانید مشاهده کنید :

تگ هایی که قراره به شما آموزش دهیم :

1 – تگ <a>

بعد از تگ div ، یکی از کاربردی ترین تگ های html تگ a یا همان لینک است. با استفاده از این تگ می توانیم در سایتمان لینک ایجاد کنیم ، منوی های لینک دار ، تصاویر لینک دار ، دکمه های دانلود و… همه از تگ a استفاده می کنند. تگ لینک یا همان a ، یک تگ inline است. یعنی اگر چند تگ a را زیر همدیگر بنویسیم ، آنها را در کنار هم نمایش می دهد.دو اتربیوت target و rel را می توانید ننویسید. بستگی به خود دارد. به صورت پیشفرض لینک در همان پنجره ای که هستیم باز میشود و گوگل هم لینک را دنبال می‌کند. با این اتربیوت ها می توانیم حالت های پیشفرض را تغییر بدهیم.

 

2 – تگ <ol>

برای ساخت لیست شمارشی از این تگ استفاده می کنیم. این تگ ها شبیه به تگ های ul هستند . (در انتها این تگ را معرفی کرده ایم ) تفاوت بین ol و ul اینه که اگر بخواهیم در یک لیست از کاراکترهای مختلف ، شماره ، اعداد ، شکلک ها و .. استفاده کنیم از ol استفاده میکنیم. اما برای ساخت لیست بدون احتساب شمارش ، مانند منوها از ul استفاده میکنیم .

 

<ol>

<li/>شماره یک<li>

<li/>شماره دو<li>

<li/>شماره سه<li>

<ol/>

 

3 – تگ <span> :

گاهی اوقات می خواهیم در یک متن یک یا چند کلمه را از بقیه متمایز کنیم. برای این منظور از تگ span استفاده می کنیم. این تگ به خودی خود هیچ تغییری ایجاد نمی کند بلکه با استایل دادن به span می توانیم تغییراتی را که دوست داریم اعمال کنیم. در ادامه با تگ ul هم آشنا میشوید که کاربرد بسیار فوق العاده ای دارد .

 

4 – تگ <ul>

برای ساخت منو از این تگ استفاده می کنیم. اکثر منوهای سایت ها با این تگ ساخته میشود.

 

<ul>

<li/>شماره یک<li>

<li/>شماره دو<li>

<li/>شماره سه<li>

</ul>

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت