learndl learndl triboon

آموزش افزونه لرن پرس (learn press) برای برگذاری آموزش آنلاین

آموزش کامل افزونه لرن پرس

بهمن ماه سال 98 بود که بیماری و ویروس واگیرداری به نام کرونا در ایران و جهان اوج گرفت . این ویروس در ابتدا مطابق نظر دانشمندان ، هیچ علاجی ندارد . در واقع درست کردن واکسن و دارو برای این بیماری نیازمند مدت بسیار زیادی تحقیق و آزمایش بود . در این بین ، چیزی که بیشتر از همه رخ داد و در بین مردم ایران و جهان رایج شد ، استفاده کردن از فضای مجازی برای انجام هر کاری بود . آموزش ها در مدارس و دانشگاه ها به صورت آنلاین و مجازی کار خود را ادامه دادند. همچنین بسیاری از کسب و کار ها رنگ و لعاب فضای مجازی را به خود گرفتند و کلا بیزینس های خود را به صورت مجازی ، پی میگرفتند .همانطور که میدانید استفاده کردن از فضای مجازی برای آموزش های آنلاین و غیر آنلاین نیازمند به مکان هایی برای حضور دانش آموزان و استادان دارد . این مکان ها را به اصطلاح ، کلاس یا سامانه می نامیم .

 

کلاس های مجازی کار خیلی از اساتید و دانشجویان را راحت کرده است ، اما نمیتواند جای آموزش حضوری را پر کند . برای داشتن این سامانه ها و سیستم هایی که آموزش های آنلاین را در آن بتوان بارگذاری کرد ، نیازمند وبسایت ها و دنیای وب هسیتم . اکثر وبسایت های حرفه ایی دنیا با وردپرس ( سیستم مدیریت محتوا) ساخته شده اند . اما سوال پیش می آید که ، آیا با وردپرس هم میتوانیم از این سامانه ها برای آموزش مجازی طراحی کنیم ؟ جواب این سوال قطعا ، بله است . در این آموزش ، وبیت با استفاده از افزونه ایی قصد دارد که سیستم آموزش آنلاین رو پیاده سازی کند . برای یادگیری بیشتر در مورد این افزونه و استفاده از آن ، وبیت را تا انتهای این مقاله همراهی کنید . چنانچه سوالی درباره این سیستم ها داشتید ، میتوانید از قسمت نظرات با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید .

 

معرفی افزونه برای طراحی سیستم  آموزش آنلاین

همانطور که بالاتر هم گفتیم ، ساختن سیستمی برای آموزش مجازی در وردپرس نیازمند ، استفاده از افزونه تخصصی این کار است . افزونه های زیادی ممکن است برای این کار وجود داشته باشند . اما به یاد داشته باشید که ، پیاده سازی اینگونه سیستم ها نیازمند داشتن کیفیت و سرعت بالا می باشند . پس اولین قدم انتخاب بهترین افزونه برای این کار می باشد . افزونه و پلاگینی که در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم ، افزونه لرن پرس (LearnPress ) می باشد . این افزونه یکی از بهترین افزونه های وردپرسی برای ساخت سیستم های آموزش آنلاین است. شما به راحتی و با استفاده از مخزن وردپرس میتوانید به این افزونه دسترسی پیدا کنید .

 

این افزونه قدرتمند و باقابلیت‌های بسیار زیاد می‌باشد. شما می‌توانید به‌راحتی توسط این افزونه سیستم آموزشی سایت خود را کنترل کنید. درواقع این افزونه یکی از بهترین و قدرتمندترین افزونه از سایر افزونه‌های آموزشی وردپرس است. که می‌توانید به‌آسانی سیستم آموزشی و دوره‌های آنلاین را ایجاد، و دوره‌های خود را به‌راحتی به فروش برسانید.

افزونه آموزش آنلاین وردپرس

شما با استفاده از افزونه LearnPress میتوانید به راحتی هر چه تمام تر سیستم آموزشی خود را مدیریت کنید. همچنین با استفاده از آن میتوانید دوره های مجازی خود را بسازید و آنها را بفروشید. این افزونه از دسته افزونه هایی است که افزودنی یا Add-Ons دارد . شما برای افزودن امکانات بیشتر به این افزونه می‌توانید از Add-Ons ها استفاده کنید .بهترین کار این است که شما از قالب LMS برای راه‌اندازی سیستم آموزش مجازی خود بهره ببرید .

 

آموزش کار با افزونه LearnPress

بعد از اینکه این افزونه را ایجاد میکنید ، یک گزینه به منوی پیشخوان وردپرس شما اضافه می شود که نامش لرن پرس یا (learnpress) هست . این منو خودش شامل زیر منوهایی می باشد که مهم ترین آن هارا توضیح داده ایم . این افزونه به قدری ساده و آسان است که شما با فهمیدن کارایی زیرمنوهای زیر میتوانید بدون آموزش دیدن ، سیستم آموزش آنلاین خود را راه اندازی کنید .

 

1- Lesson

در این بخش، برای اضافه کردن درس و کلاس جدید باید بروی گزینه Add New کلیک کنید . همچنین ویژگی هایی مانند عنوان و توضیحات، مدت‌زمان و پیش‌نمایش درس وجود دارند که میتوانید آنها را به صورت دلخواه در هنگام ایجاد کلاس  انتخاب کنید.

 

2- Quiz

در این بخش، که یکی از پیشرفته‌ترین آپشن های این سیستم است ، آزمون‌ها را می توانید ایجاد و مطرح کنید . همچنین می‌توانید پاسخ سؤالات را به سه صورت درست یا غلط، چند انتخابی و تک انتخابی تعیین کنید.

 

3 – Courses

در این بخش توسط Add New دوره‌های آنلاین را ایجاد کنید، و در پایین صفحه بخش‌های دوره را بنویسید؛ همچنین شما قادر هستید مدت‌زمان دوره و تعداد دانشجویانی که می‌توانند ثبت‌نام کنند را تعیین کنید.

 

4 – Settings

این بخش خودش شامل 6 زیرمنو و گزینه می باشد . همه تنظیمات مربوط به این افزونه در این بخش وجود دارد . یعنی اگر شما تمایل به تغییر در افزونه دارید باید ابتدا به این افزونه مراجعه کنید .

 

 

6 تا از مهم ترین ویژگی‌های افزونه LearnPress

 

  1. فارسی بودن این پلاگین
  2. رابط کاربری فوق العاده
  3. ایجاد پروفایل و هویت برای کاربران
  4. اشتراک‌گذاری دوره‌ها
  5. فروش دوره‌ها به صورت آنلاین
  6. آزمون گرفتن با نظم و نظارتی دقیق

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

معتقدم ، با اندگشتان آماده به تایپ و ذهن پر از ایده های ناب میتوانم دنیای خودم رو عوض کنم . محمدحسین هستم دانشجوی نرم افزار ، طراح وب سایت ، تولید کننده محتوای وبمستری و هر موضوعی در زمینه IT ، طراح رابط کاربری و تجربه کاربری و ...

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت