learndl learndl triboon

آموزش استخراج اتریوم

قبل از شروع به کار باید به این نکته توجه کنید که استخراج اتریوم با لپ تاپ استوک یا هر لپ تاپ دیگری به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

امروزه بازار ارز های دیجیتال بسیار مورد توجه قرار گرفته است.اتریوم بعد از بیتکوین بزرگترین و معتبر ترین ارز دیجیتال دنیا در حال حاظر است.استخراج و ماینینگ بیتکوین تنها با ماینر های مخصوص که مصرف برق زیاد و سر و صدای زیادی دارد امکان پذیر است.اما استخراج اتریوم در حال حاظر با کارت های گرافیک صورت میگیرد و هر کسی به راحتی می تواند یک ریگ ماینینگ تهیه کند.

مهمترین سوال قبل از استخراج اتریوم یا سایر ارز های دیگر محاسبه درآمد و انتخاب سخت افزار مناسب است.

مراحل استخراج و تهیه ریگ ماینینگ مناسب:

انتخاب کارت گرافیک

برای انتخاب کارت گرافیک و قدرت کارت گرافیک ها در استخراج به سایت whattomine مراجعه کنید. در این سایت انواع کارت گرافیک ها نشان داده شده است برای مثال ما در این آموزش از کارت گرافیک  rx 580 استفاده می کنیم که عدد کنار آن نیز برای وارد کردن تعدادکارت ها است:

استخراج اتریوم

همانطور که مشاهده میکنید مقدار هش ریت این کارت برای الگوریتم ethash که برای استخراج اتریوم است حدود 30 مگا هش است .

حالا در قسمت پایین تر گزینه calculate را بزنید سپس ارز اتریوم رو انتخاب کنید در صفحه باز شده درآمد ماهیانه و روانه شما رو با این کارت گرافیک بر اساس اتریوم و دلار حساب میکنه پس تا اینجای کار ما تونستیم کارت گرافیکمون رو انتخاب و درآمدش رو حساب حساب کنیم.

اگر قصد خرید لپ تاپ استوک را دارید یا لپ تاپی دارید می توانید از کارت گرافیک اکسترنال استفاده نمایید بسیاری از لپ تاپ های استوک می توانند از طریق داک های کارت گرافیک به گرافیک های بسیار قوی نیز متصل شوند.

انتخاب پاور

پاور بعد از گرافیک یکی ارز مهم ترین اجزای ریگ محسوب میشود چون هر گونه اتصالی و ضعف ولتاژ ممکن است باعث سوختن گرافیک ها مادربورد شود.

با توجه به میزان وات مصرفی و تعداد گرافیک ها باید پاور را انتخاب کنید بهترین پاور ها پاور green می باشند .

انتخاب مادربورد 

انتخاب مادربورد بستگی به تعداد کارت های گرافیک شما دارد اگر قصد راه اندازی تعداد زیادی کارت گرافیک دارید از مادربورد های asus b250 استفاده کنید که مخصوص ماینینگ هستند از و تعداد زیادی رایزر جهت نصب گرافیک پشتیبانی می کند.

انتخاب پردازنده و رم حافظه

پردازنده و رم معمولی پاسخگو می باشد می توانید از یک پردازنده پنتیوم و یک رم 4 یا نهایت 8 گیگ استفاده نمایید .پیشنهاد من اینه که پردازنده حد اقل core i3 بذارید که سیستم روان کار کند.برای حافظه هم یک هارد اس اس دی 128 گیگ کافی است.

تهیه شاسی ریگ

تهیه شاسی ریگ

برای اسمبل کردن قطعات روی هم به یک شاسی نیار دارید که می توانید با سلیقه خود آن را طراحی کنید برای ساخت شاسی ریگ می توانید از نبشی یا قفسه های فروشگاهی استفاده نمایید.

ایجاد کیف پول

برای نگهداری ارز استخراج شده به یک کیف پول نیاز دارید کیف پول های زیادی وجود دارد پیشنهاد ما یکی از بهترین کیف پول ها کیف پول trust است .

پیوستن به استخر استخراج 

استخر استخراج ethermine از بزرگترین استخر های استخراج اتریوم است که کارمزد پایین و مناسبی دارد.

تنظیمات راه اندازی ریگ ماینینگ

بایوس مد کارت گرافیک rx 580

برای شروع استخراج باید تنظیمات بایوس گرافیکتون رو برای ماینینگ تغییر بدید تا بتونید هش ریت مناسب ازش بگیرید.مراحل زیر را به دقت انجام دهید.

  1. بک آپ گرفتن از بایوس اصلی کارت گرافیک

ابتدا برنامه gpu-z را دانلود کنید

برنامه gpu-z

در قسمت 1 کارت گرافیکتون رو انتخاب کنید سپسدر قسمت 2 به نوع مموری دقت کنید که در اینجا برا ما samsung نوشته سپس با کلیک در قسمت 3 بایوس اصلی گرافیک رو ذخیره کنید و در جای امن نگه دارید.

2.مد بایوس کارت گرافیک 

برنامه PolarisBiosEditor را دانلود و اجرا کنید

در قسمت بالا سمت چپ گزینه open bios رو انتخاب کنید فایل بایوس اصلی که در مرحله قبل ذخیره کردید انتخاب نمایید بر روی گزینه one click timing patch را بزنید چند پنجره نمایش داده دمیشود همه را ok بزنید. حالا گزینه save as را بزنید و فایل مد شده را در جایی ذخیره کنید.

3.فلش کردن بایوس مد شده بر روی کارت گرافیک

برنامه ATI ATIFlash / AMD VBFlash را دانلود کنید

روی فابل برنامه راست کلیک کنید و Run as administrator بزنید.

 

گزینه Load image را بزنید و فایل بایوس مد شده مرحله قبل را انتخاب کنید سپس گزینه program را بزنید و منتظر بمانید تا بایوس فلش شود.بعد از اتمام این مرحله گرافیک آماده ماینینگ می باشد.

دانلود برنامه استخراج اتریوم

بهترین برنامه های استخراج اتریوم:

ethminer برای گرافیک amd و nvidia

team red miner برای گرافیک amd

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت