learndl learndl triboon

آپدیت بزرگ هسته گوگل سپتامبر 2022

آپدیت بزرگ هسته گوگل سپتامبر 2022

آپدیت بزرگ هسته گوگل را ببینید و یاد بگیرید

گوگل امروز از آپدیت بزرگ هسته گوگل به نام September 2022 core update خبر داد. این آپدیت طی 2 هفته رول اوت و تکمیل خواهد شد .
قبلا هم در همین سایت در مقاله آپدیت جدید گوگل helpful content به این مسئله پرداخته بودیم .
در ادامه مطلب با وبیت همراه ما باشید تا به این آپدیت بزرگ بپردازیم .

اطلاعات تکمیلی – September 2022 core update

آپدیت سپتامبر 2022 در حالی منتشر شد که کمتر کسی انتظار آن را داشت. با توجه به اینکه helpful content نسخه 1 زبان انگلیسی تازه روی وب نشسته است، بعید می دانستیم یک آپدیت هسته اصلی داشته باشیم. در حال حاظر هیچ اطلاعات بخصوصی از این بروز رسانی در دسترس نیست ولی طی بررسی هایی که در اخبار و گفتگوهای سئوکارهای خارج داشتیم بنظر میرسد جزو آپدیت های نسباتا بزرگ است. برخی از کاربران خبر از تلورانس های کاهشی رتبه بندی بین 20 تا 40 درصد را می دهند. هرچند باید این نکته مهم را بدانید که سرپ انگلیس الان تحت تاثیر HCU نیز است و آنها قطعا دیگر تفاوت های شدیدتری را شاهد خواهند بود. پس در قیاس با سرپ خارج موضوع الگوریتم های زبان محدود مانند helpful content را هم در نظر بگیرید.

در طی دوره 14 روزه رول اوت، طبق گذشته از انجام برنامه های اجرایی حساس سئو ترجیحا خودداری کنید و استراتژی ها را بر اساس بررسی و پرهیز از هرگونه اقدام سنگین برنامه ریزی کنید. در این چند روز شاهد رشد رتبه بندی، کاهش رتبه بندی و تلورانس در پرفورمنس کنسول جستجو خواهید بود که هیچکدام قابل اتکا نیست و نخواهد بود و اگر کسی توییت زد “خدارو شکر دارم رشد می کنم” یا “وای برای همه سئوکارها این رشد نمودار را آرزو می کنم” وی را تحویل نگیرید و در مورد رول اوت آپدیت هسته ایشان را آگاه سازید.

برخی سایت ها ممکن است بعد از اتمام رول اوت تا ماه ها دیگر رتبه قبلی خود را بدست نیاورند، پس به یاد داشته باشید بعد از اتمام رول اوت قرار نیست یکدفعه به جایگاه قبل برگردید بلکه این یک پروسه زمان بر است اما بعد از رول اوت می توان با اطمینان بیشتری بر روی وضعیت سایت تصمیم گیری کرد. پس اینکه صبر کنید تا رول اوت تمام شود و رتبه بندی ها مجدد برگردد چنین اتفاقی نمی افتد و گاها تا آپدیت بعد هم سایت ها نتوانسته اند رتبه های خود را بازیابی کنند.

آپدیت های گوگل تمامی ندارد

اضافه شدن ابزار جدید گزارش HTTPS به بخش experience کنسول جستجو

ابزار جدید گزارش HTTPS به بخش experience کنسول جستجو اضافه شد .
بعد از اضافه شدن دو بخش جدید از شاپینگ به کنسول، اکنون گوگل ابزار جدید گزارش https را به کنسول اضافه کرده است. گوگل صراحتا عنوان کرد اگر در یک سایت آدرس های http و https وجود داشته باشد، فقط پیوندهای https ایندکس خواهند شد.
این ابزار تعداد آدرس های http را در برابر آدرس های https نمایش می دهد که در اینجا آدرس های http به رنگ قرمز و به معنی خطا و آدرس های https به رنگ سبز و به معنی ایمن بودن صفحات برای ایندکس است.
این گزارش حالا هشدارهای جدیدی را نیز به کنسول آورده است. به عنوان مثال یکی از خطاها به شما می گوید که که یک آدرس http به یک آدرس https کنونیکال شده و باید تصحیح شود.
این ابزار فقط برای پراپرتی های ثبت شده بصورت https فعال شده و از پراپرتی های http پشتیبانی نمی کند.

گوگل نسخه پنجم Product Review را منتشر کرد

Product Review

سال 2022 نقطه عطف تحولات بزرگی بود که در قالب بیش از 7 آپدیت الگوریتمی، نتایج جستجو را با فراز و نشیب های بسیاری روبرو کرد.
هرچند هدف تمام این آپدیت ها ارایه بهترین کیفیت ممکن در تولید محتوای غنی است، با اینحال کمی وقت لازم است تا هم بروزرسانی ها پختگی لازم را بدست بیاورند و هم کاربران وب بتوانند با تحولات عظیم اخیر خود را ارتقا دهند.
این پنجمین نسخه از الگوریتم پروداکت رویو یا بررسی محصول است که در سال 2022 به این شکل تکامل یافته.
موضوعی که برای helpful content هم صدق می کند و قطعا طبق گفته های گوگل نیازمند یادگیری و بهبود مستمر است.
نکته مهم در آپدیت پنجم پروداکت رویو این است که بزودی این الگوریتم برای سایر زبان ها نیز فعال خواهد شد که با توجه به عدم اشاره به محدودیت های قبلی، زبان فارسی هم می تواند جزو گزینه های روز میز باشد.

اطلاعات بیشتر را از طریق همین صفحه در اختیارتان خواهیم گذاشت.
موفق باشید
منبع ترجمه مقاله : کانال تلگرام شهرام رهبری

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4 / 5. تعداد آرا : 9

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت