learndl learndl triboon

شرایط و مراحل ثبت شرکت در خارج از کشور

برای ثبت شرکت در خارج از کشور نیاز است که به قوانین کشور خارجی مربوطه نگاهی کنید؛ زیرا شرایط ثبت شرکت در خارج از کشور برای هر کشور می‌تواند متفاوت باشد. به‌طور معمول، کشورها از شرکت‌ها می‌خواهند که قبل از ثبت شرکت، زمانی را به‌طور منظم در کشور دلخواه معاملات تجاری انجام دهند. برخی از شرایط ثبت شرکت در خارج از کشور به‌صورت زیر است:

  • شرکت باید یک کارخانه یا دفتر یا فروشگاه را در کشور دلخواه اجاره کند یا مالک آن باشد
  • یک یا چند نفر از کارمندان شرکت باید شهروندی کشور مربوطه را داشته باشند
  • شرکت باید تجارت منظم و مستمری را در کشور انجام دهد؛ هرچه تجارت بیشتری در کشور مربوطه انجام دهید احتمال بیشتری برای ثبت شرکت دارید
  • یک رزومه‌ای قوی و ایده اقتصادی عالی برای اثبات کسب‌وکار خود داشته باشد

ثبت شرکت در خارج از کشور

انواع شرکت برای ثبت در خارج از کشور

سه دسته اصلی از شرکت‌ها برای ثبت در خارج از کشور وجود دارد. این سه دسته شامل مالکیت انحصاری و مشارکتی و شرکتی است.

شرکت خصوصی

در شرکت‌های خصوصی به سهام‌داران اجازه داده می‌شود تا سهام خود را منتقل کنند. شرکت‌های خصوصی مسئولیت محدود و محدودیت‌هایی در مالکیت سهام‌داران خود دارند. این شرکت‌ها معمولاً باهدف برخورداری از تمام مزایای دنیای شرکتی تشکیل شدند و مسئولیت محدود و کنترل تجارت با افراد بسیار کمی دارند. در یک شرکت خصوصی، یک فرد می‌تواند از کنترل کامل کل شرکت تجاری خود برخوردار باشد.

شرکت سهامی عام

یک شرکت سهامی عام برای ثبت، حداقل به هفت عضو نیاز دارد. هیچ سقفی برای تعداد اعضای یک شرکت سهامی عام وجود ندارد. در واقع شرکت‌های سهامی عام به‌منظور دعوت از مردم برای خرید سهام آن، بروشوری را منتشر می‌کنند؛ اما مسئولیت اعضای یک شرکت سهامی عام محدود به سهام آن‌هاست.

شرکت تضامنی

در این‌گونه شرکت‌ها، هر یک از اعضا برای شروع کار شرکت، در صورت نیاز به برچیدگی، مبلغ معینی را تعهد کرده‌اند. این مبلغ به‌عنوان ضمانت شناخته می‌شود. هیچ‌گونه مسئولیتی جز ارزش سهام و ضمانت در قبال اعضای چنین شرکتی وجود ندارد. برخی از نمونه‌های این شرکت‌ها عبارت‌اند از: مؤسسه‌های خیریه، پروژه‌های اجتماعی، باشگاه‌ها، انجمن‌ها و… .

شرکت‌های سهامی خاص

در این‌گونه شرکت‌ها، سهام‌داران مبلغی را به‌عنوان سهم خود در سرمایه پرداخت می‌کنند و این پرداخت می‌تواند به‌صورت تک‌واحدی یا اقساطی انجام شود. اعضا هیچ چیزی بیش از ارزش ثابت نسبت به سهام پرداخت نمی‌کنند. شرکت‌های سهامی خاص بیشترین محبوبیت را در بین شرکت‌های ثبت شده در خارج دارند.

  • حتماً نیاز نیست شرکت به شکل مدل‌هایی باشد که در بالا گفته شده است. ثبت شرکت در خارج را می‌توان به شکل مؤسسه یا تولیدی یا موارد دیگر تشکیل داد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کشورهای خارجی

  • کپی برابر اصل گواهی ثبت علامت تجاری شرکت
  • تکمیل فرم مخصوص برای ثبت شرکت بین المللی که به انگلیسی ترجمه شده باشد.
  • ارائه اطلاعیه راه اندازی شرکت و اطلاعیه آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی و حقیقی که در روزنامه به صورت مکتوب چاپ شده باشد.
  • درخواست کتبی به اداره ثبت علائم تجاری با ذکر نام کشور مد نظر جهت مهاجرت.
  • ارائه دادن کلیه مدارک شناسایی مدیران و صاحبان حق امضای شرکت شامل کپی برابر اصل کارت ملی و شناسنامه‌ آن‌ها
  • ارائه اظهارنامه و یا اصل گواهی ثبت علامت تجاری که در ایران لازم است به رویت مسئول مربوطه رسیده و کپی آن برای ثبت در پرونده تحویل داده شود.
  • پرداخت کلیه هزینه‌های مربوط به ثبت شرکت در کشورهای خارجی
  • تهیه کردن معرفی نامه روی سربرگ شرکت که مدیران و صاحبان حق امضا آن را امضا کرده‌اند و امور شرکت به روی آن درج شده باشد.
  • ارائه دادن وکالتنامه دادگستری در صورتی که مراحل ثبت شرکت به عنوان یک وکیل حقوقی باشد.

ثبت شرکت در خارج از کشور

مراحل ثبت شرکت در خارج

مراحل ثبت شرکت در خارج نیز بر اساس نوع و محل فعالیت می‌تواند تغییر کند.

با این حال پنج مرحله مشترک از مجموع مراحل ثبت شرکت در خارج به این شرح است:

  • آماده‌سازی و تنظیم مدارک موردنیاز جهت ثبت شرکت
  • انجام پیش‌ثبت‌نام از طریق ثبت مشخصات شرکت
  • اخذ تاییدیه ثبت شرکت از وزارت تجارت کشور مقصد
  • افتتاح یک حساب بانکی به‌عنوان حساب پایه‌ای شرکت
  • تزریق سرمایه به حساب‌بانکی مذکور، برای آغازبه‌کار شرکت

برای ثبت شرکت چه در ایران و چه در خارج از کشور، سامانه‌های آنلاین متعددی به منظور تسهیل فعالیت‌های ثبتی وجود دارند. با توجه به مشکلات و پیچیدگی‌های مراحل ثبت؛ استفاده از سامانه آسان ثبت می‌تواند به شما کمک کند.

از مزایای استفاده از این سامانه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بلافاصله بعد از ارسال اطلاعات مورد نیاز توسط شما، کارشناسان ما به بررسی آن می‌پردازند.
  • در صورت نیاز به تکمیل و یا اصلاح مدارک، کارشناسان ما جهت مشاوره‌ی تخصصی با شما تماس می‌گیرند.
  • پس از تکمیل مراحل قبل، پرونده‌ی شما جهت ثبت شرکت به اداره‌ی مربوطه ارسال می‌گردد.

مزایای ثبت شرکت در خارج از کشور

  • دریافت اقامت کشورهای اروپایی و … از طریق ثبت شرکت
  • امکان افتتاح حساب بین‌المللی در بانک‌های خارجی
  • امکان دور زدن تحریم‌های قرار گرفته بر دوش کشور
  • امکان ورود به بازارهای بین‌المللی و تولید انبوه محصولات
  • توانایی بهتر در مدیریت منابع انسانی
  • امکان استفاده از معافیت‌های مالیاتی

از دغدغه‌های اصلی افراد جهت تاسیس و تشکیل شرکت در خارج از کشور، انتخاب کشور مناسب می‌باشد. به همین دلیل برخی از مناسب‌ترین کشورها برای ثبت شرکت را برررسی خواهیم کرد.

ثبت شرکت در گرجستان

یکی از پیشتازترین کشورها در اصلاحات اقتصادی گرجستان است. به دلیل قرارگرفتن گرجستان در هر دو قاره اروپا و آسیا پایتخت این کشور شهر تفلیس یکی از اعضاء اتحادیه اروپا و ناتو می‌باشد .

از آن جا که کشور گرجستان برای توریست‌های ایرانی خدمات بخصوصی را فراهم نموده، توریست‌های ایرانی زیادی به این کشور سفر می‌کنند. در نتیجه این کشور دارای موقعیت کسب و کار بسیار زیادی است و به همین خاطر متقاضیان زیادی برای ثبت شرکت در این کشور اقدام نموده‌اند.

ثبت شرکت در مجارستان

از جمله کشورهای بسیار مناسب برای ثبت شرکت در اروپا، مجارستان می‌باشد. ثبت شرکت در مجارستان یکی از پرمتقاضی‌ترین راه‌های مهاجرت گردیده است. مجارستان یک منطقه امن مالیاتی محسوب می‌شود. همچنین می‌تواند قلمرویی عالی برای ثبت یک هلدینگ باشد. با انجام این کار، علاوه بر ایجاد یک تجارت مفید برای خود و دیگران، می‌توانید اقامت دائم این کشور را نیز برای خود و خانوادتان بگیرید.

ثبت شرکت در اسپانیا

چنانجه قصد ورود به دنیای تجارت بین المللی را دارید، کشور اسپانیا به دلیل شرایط مناسبی که برای سرمایه گذاران خارجی جهت ثبت ایجاد نموده است؛ گزینه بسیار مناسبی می‌باشد.

سالانه افراد زیادی برای ثبت کردن شرکت‌های تجاری و غیرتجاری به این کشور مهاجرت می‌کنند زیرا از حمایت عالی دولت اسپانیا بهره مند می‌شوند و همچنین نیاز زیادی به پرداخت هزینه‌های هنگفت برای ثبت کردن شرکت در اسپانیا ندارند. اقتصاد سرمایه گذاری مختلط اسپانیا سیزدهمین اقتصاد بزرگ جهان، پنجمین اقتصاد بزرگ اتحادیه اروپا و چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو می‌باشد.

ثبت شرکت در اسلواکی

اسلواکی، کشوری محصور به خشکی در اروپای مرکزی است. هر ساله افراد بسیاری از گوشه و کنار دنیا و حتی ایران برای ادامه تحصیل، کاریابی، گسترش تجارت و … به این کشور مسافرت می‌کنند. ذیلاَ به بررسی مزایا و امتیازات ثبت کردن شرکت در اسلواکی می‌پردازیم.

با اخذ اقامت اسلواکی از طریق ثبت کردن شرکت، شما و خانوادتان امکان کار، زندگی و تحصیل را در تمام کشورهای حوزه شنگن خواهید داشت و حقوق کامل شهروندی اروپا را دریافت خواهید کرد.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 4.5 / 5. تعداد آرا : 2

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت