learndl learndl triboon

ترانسمیتر فشار رزومونت

ترانسمیتر فشار رزومونت

فشار مسئله بسیار مهمی در آزمایشگاه‌های شیمی،  پتروشیمی و پالایشگاه‌ها و یا حتی در سایر حوزه ها است.  یکی از معروف‌ترین برند‌ها در میان ترانسمیترها فشار رزومونت می.باشد که در ادامه به معرفی آن می‌پردازیم.

ترانسمیترهای فشار محصولی از شرکت رزومونت هستند این شرکت در کشورهای آلمان، سنگاپور و آمریکا محصولات خود را تولید می‌کند.  شما می‌توانید به کمک این ترانسمیترها، کنترلی بر خط تولید خود در کارخانه داشته باشید.  از بین ترانسمیترها می‌توان به عنوان نمونه به ترانسمیتر فشار  3015 که یکی از پرکاربردترین مدل‌ها می‌باشد اشاره کرد.  حتما در نظر داشته باشید که در زمان خرید کدام ترانسمیتر را انتخاب می‌کنید و با توجه به کارایی آن‌ها خرید کنید.  نکاتی که به آن اشاره کردیم  را در نظر بگیرید تا در نهایت محصولی که انتخاب می‌کنید  نسبت به کارایی که دارد،  به صرفه باشد.

ترانسمیتر فشار رزومونت

فشار یکی از کمیت‌های فیزیکی است که در موقعیت‌های بسیار زیادی استفاده خواهد شد و در صنعت نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.  زمانی که به سطح نیرو وارد شود در واقع فشار به آن وارد شده است ما می‌توانیم فشار را افزایش و کاهش دهیم.

در نظر بگیرید که چه انتظاری از ترانسمیتر خود دارید سپس با توجه به آن مدل خود را انتخاب کنید به طور مثال : زمانی که می‌خواهید فشار مثبت یا منفی را اندازه‌گیری کنید اول باید محدوده مورد نظر برای اندازه‌گیری فشار لحاظ شود بعد از آن نوبت به انتخاب خروجی می‌باشد،  نوع خروجی مورد نیاز خود را انتخاب کنید و محصول متناسب را خریداری کرده و از آن استفاده کنید.

ترانسمیتر فشار رزومونت می‌تواند به خوبی عملکرد ناحیه حساس را جلو ببرد در نظر داشته باشید با استفاده از این وسیله میتوان اندازه‌گیری های بسیار مطمئن و دقیق را در زمان‌های مختلف انجام داد در نتیجه از میزان خاموش شدن دستگاه و تعمیر آن کاسته می‌شود.  از نکات مثبت ترانسمیتر فشار رزومونت می‌توان به تشخیص پیشرفته آن و همچنین عمر بالا اشاره کرد این دستگاه اندازه‌گیری خود را به صورت مطلق، فشار گیج و دیفرانسیل به دست می‌آورد.

انواع مختلف اندازه‌گیری فشار

شما می‌توانید از طریق سه روش زیر فشار را اندازه‌گیری کنید فشار گیج،  فشار مطلق و فشار تفاضلی

فشار گیج اختلاف فشار مطلق و فشار اتمسفر می‌باشد .

فشار تفاضلی،  همانطور که از اسم آن پیداست از تفاضل یا اختلاف دو نوع فشار به وجود می‌آید.

در فشار مطلق به ترتیب از فشار گیج به مقدار فشار اتمسفر وابسته است.

در نظر داشته باشید که همه مدل‌های فشار با همدیگر در ارتباط هستند و می‌توان در نهایت آن‌ها را محاسبه کرد.

در فشار گیج،  از ترانسمیتر فشار گیج استفاده می‌شود در واقع برای اندازه‌گیری اختلاف فشار تایر و فشار جذب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در رابطه با فشار مطلق می‌توان اشاره به ترانسمیتر فشار مطلق کرد. در زمان‌هایی تغییر فشار اتمسفر نیز حائز اهمیت است به طور مثال:  می‌توان به تفاوت بین فشار درون یک تایر و فشار خلا اشاره کرد.  اندازه‌گیری این فشار،  مطلق نامیده می‌شود که در آن میزان تغییراتی که در فشار اتمسفر رخ می‌دهد بر میزان فشار تایر اضافه شده است پس فشار مطلق مساوی است با مجموع فشار داخلی تایر به علاوه فشار اتمسفر.

در فشار تفاضلی ما هیچ شاخص بارزی برای سنجش آن نداریم در واقع معیار ما در اندازه‌گیری این نوع فشار افزایش و کاهش است.  در زمانی که یک منبع فشار به ترانسمیتر فشار متصل می‌باشد افزایش فشار می‌تواند وابسته به کاهش یا افزایش فشار باشد در نظر داشته باشید این مدل ترانسمیترها با فشار خلا هیچگونه ارتباطی نداشته و تنها تفاضل دو منبع فشار را اندازه گیری خواهند کرد.

ترانسمیتر روزمونت مدل ۳۰۵۱ یک فشارسنج صنعتی محسوب شده است و برای اندازه‌گیری تمامی مدل‌های فشاری که در بالاتر به آن اشاره کردیم می‌توان از آن استفاده کرد.

ویژگی‌های ترانسمیتر ۳۰۵۱:

استفاده از این ترانسمیتر به همراه ال سی دی

امکانات هوشمند

استفاده در صنایع مختلف مهندسی پزشکی پلاستیک داروسازی و غیره

دارای گواهینامه ایمنی

منوی خوانا و ساده برای استفاده و تنظیمات

جریان خروجی  4۲۰میلی آمپری

با استفاده از مانیتورینگ حلقه الکتریکی، تغییراتی که بر روی خروجی منتقل شده تشخیص می‌دهد

ترانسمیتر فشار رزومونت در مدل‌های دیگری نیز ارائه می‌شود که شما باید با توجه به خواسته‌های مورد نیاز و با استفاده از راهنمایی‌های لازم است کارشناسان مدل متناسب خود را را انتخاب کنید.

یک نکته بسیار مهم در رابطه با نصب درست و زاویه مناسب ترانسمیتر فشار می‌باشد حتماً یادتان باشد که صفر کردن و کالیبره فشارسنج از نکات بسیار کلیدی و مهم هست که برای اندازه‌گیری فشار پایین استفاده می‌گردد در نظر داشته باشید که درست نصب کردن و زاویه درست می‌تواند در نتیجه نهایی کار شما تاثیر بسزایی داشته باشد در صورتی که زاویه رعایت نشود مقدار ترانسمیتر به درستی قرار نمی‌گیرد و موجب خطا می‌گردد؛  اهمیت این نکته این است که صفر کردن ترانسمیترهای فشار در کارخانجات زمانی رخ می‌دهد که زاویه آنها ۹۰ درجه باشد به همین خاطر اگر زاویه آن‌ها کمی تغییر کند موجب انحرافات در فشارخواهد شد.

در نظر داشته باشید که به یک سری از نکات دیگر هم دقت کنید به طور مثال:

ترانسمیتر را به صورت مستقیم وارد فرایند نکنید

حتماً حفاظت‌های لازم از ترانسمیتر فشار در برابر نوسانات افزایش و کاهش فشار لحاظ شود

یادتان نرود که هرگونه لرزش و شوک می‌تواند یکی از عوامل خرابی ترانسمیترها باشد.

به دمای محیط توجه کنیم فشار سنج ها در هر محیطی قابلیت عملکرد درست را ندارد و محدوده عملکرد مشخصی برای آنها لحاظ شده است است .

در نظر بگیرید که نفوذ آب و رطوبت به چه شکل است حتماً مکانی که آن‌ها نصب می شوند باید در یک رنج خاصی از رطوبت قرار گیرد در غیر این صورت می‌تواند آن‌ها را تخریب کند شما می‌توانید برای جلوگیری از پیش آمدن این اتفاق، از کابل‌های شیلد دار استفاده کنید.

شرکت ای شاپ صنعت در زمینه تامین تجهیزات ابزار دقیق، طراحی و مشاوره پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی و سایر صنایع کشور فعالیت گسترده دارد. شما عزیزان جهت خرید ترانسمیتر فشار و یا هر گونه تجهیز دیگر می توانید از طریق کارشناسان مجرب با شماره تلفن های 88746663-021 و 88746664-021 تماس گرفته و از مشاوره تخصصی این مجموعه بهره مند شوید.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 0 / 5. تعداد آرا : 0

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت