learndl learndl triboon

تأثیرات Halving روی ماینرها چیست

اگر از ماینر برای استخراج بیت‌ کوین استفاده می‌کنید، امکان ندارد که رخداد هاوینگ بیت کوین را نشنیده باشید. این اتفاق برای دستگاه‌های ماینر که از تجهیزات پیشرفت‌تری بهره‌ می‌برند، فوق العاده دارای حساسیت بیشتر است. احتمالاً وقتی در حال مطالعه‌ی این مقاله هستید، دوست دارید اطلاعات بیشتری درباره‌ی هاوینگ bitcoin داشته باشید و ما نیز سعی می‌کنیم بهترین موارد را در این خصوص به شما عزیزان ارائه دهیم. در ابتدا عرض کنیم که هاوینگ همان تقسیم کردن را معنا می‌دهد که ارتباط نزدیکی را بیت کوین دارد. حال توصیه می‌کنیم تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید تا در خصوص هاوینگ بیت کوین اطلاعات بیشتری بدست آورید.

سیستم BTC Halving

سیستم BTC Halving چیست

وقتی با استفاده از ماینرها استخراج بیت کوین پیش برده می‌شود، پس از هر بار اتمام ماین این ارز دیجیتال، برای استخراج کنندگان پاداشی در نظر گرفته می‌شود که البته این پاداش‌ها نکته‌ی منفی نیز دارد که همان نصف شدن میزان پاداش‌ها در زمان به پایان رسیدن ماین است. در واقع سیستم هاوینگ بیت کوین این‌گونه عمل می‌کند و شاید این سوال برایتان ایجاد شده باشد که چرا باید چنین اتفاقی رخ دهد که در جواب این پرسش باید به ماهیت عرضه‌ محدود بیت کوین اشاره کنیم که بالاخره پس از سال‌ها ماین به اتمام خواهد رسید.

در واقع گفتنی است که خالق بیت کوین، عرضه‌ی این ارز دیجیتال را محدود کرده است که به همین دلیل این ارز بازار دیجیتال از اهمیت بسزایی برخوردار است و دقیقاً مثل طلا باارزش شده است. در حال حاضر برای عرضه‌ی BTC عدد 21 میلیون در نظر گرفته شده است که دلایل این موضوع مواردی مانند تورم‌زا بودن ارز فیات، امکان سرمایه‌گذاری روی بیت کوین قبل از پایان ماین و توزیع بیت کوین با استفاده از ماینرها هستند.

هاوینگ بیت کوین چه تأثیراتی روی ماینرها دارد

هاوینگ BTC Halvening اتفاقی است که نمی‌توان از آن جلوگیری کرد. با رخ دادن هاوینگ، این موضوع بر بخش‌های مختلف شبکه بیت کوین موثر خواهد بود که در ادامه به موارد بااهمیت در این خصوص می‌پردازیم:

– اثر هاوینگ روی ماینرها. همانطور که گفتیم هاوینگ BTC پاداش ماینرها را به نصف تقلیل می‌دهد که این مهم، احتمال اینکه بقای این دستگاه‌های استخراج بیت کوین را تحت تأثیر قرار دهد، زیاد است. در واقع رقابت با سازمان‌های استخراج بیت کوین فوق العاده دشوار می‌شود. ضمن اینکه با بیشتر شدن قیمت بیت کوین، پر واضح است که از تعداد ماینرها کم می‌شود که طبیعتاً معرف تضاد ظرفیت استخراج با قیمت ارز بیت کوین خواهد بود.

اثر هاوینگ روی سرمایه‌گذاران. هاوینگ، عرضه‌ی بیت کوین را به طرز چشم‌گیری کاهش می‌دهد و با افزایش تقاضا برای خرید این ارز، پر واضح است که قیمت BTC افزایشی می‌شود. پس می‌توان نتیجه گرفت که هاوینگ بیت کوین برای سرمایه‌گذاران فوق العاده عالی است چرا که امکان سوددهی موثر را فراهم می‌کند. گفتنی است که با رخ دادن هاوینگ، فعالیت روی بلاکچین بیت کوین بیشتر از گذشته می‌شود.

سیستم BTC Halving

نحوه‌ی عملکرد ماینرها در زمان هاوینگ

همانطور که می‌دانید در اکوسیستم ارز بیت کوین، ماینرها نقش موثری دارند. در واقع این نوع دستگاه‌ها نه تنها در استخراج این ارز دیجیتال و کمک به تراکنش‌ها فعال هستند بلکه در جهت حفظ شبکه نیز کارآیی دارند. بنابراین می‌توان در این خصوص به هش ریت بیت کوین نیز توجه ویژه داشت. اگر درباره‌ی نرخ هش (هش ریت) اطلاعاتی ندارید، باید عرض کنیم که برای توضیح توان شبکه از این اصطلاح استفاده می‌شود. در واقع هر چه نرخ هش بیشتر باشد، طبیعتاً سرعت و امنیت نیز به طرز چشم‌گیری افزایش می‌یابد و عکس این موضوع نیز صادق است.

موضوع قابل بررسی دیگر این است که در صورت عدم رخ دادن هاوینگ بیت کوین و همچنین از کار افتادن ماینرها، شبکه‌ی بیت کوین به طور کلی از کار می‌افتد و با توجه به اینکه هیچ ماینری تلاش برای استخراج بلاک را در دستور کار ندارد، شرکت‌های متحد عرضه کننده ماینرها به جهت بدست گرفتن کل شبکه بیت کوین اقدام می‌کنند که احتمال قریب به یقین کل شبکه پس از چند وقت بدست این شرکت‌ها می‌افتد.

اهمیت سودهی ماینر با وجود هاوینگ

برای این منظور ماینرها می‌توانند از روش‌های مختلف استفاده کنند که عبارتند از:

– اولین روش، بکارگیری سخت افزارهای کم مصرف است که از جمله می‌توان به Dragonmit T16 اشاره کرد؛ البته بسیاری از افراد نیز از برنامه Antminer S17 بهره می‌برند که البته پیوستن به یک استخر استخراج نیز کمک کننده خواهد بود. به طور کلی ایسیک‌ها از قدرت پردازنده معقولی برخوردار هستند که با توجه به اینکه مصرف برق پایینی دارند، سوددهی خوبی را رقم می‌زنند.

– از دیگر روش‌ها می‌توان به ماینرهای چینی اشاره کرد. این ماینرها به ارتفاعات برده می‌شوند که به دلیل سردی هوا در آن مناطق، ارزان قیمت بودن برق حتمی خواهد بود. بنابراین، با وجود هاوینگ بیت کوین، استفاده از تجهیزات سخت افزاری در مناطق سرد، سودآوری ماینر را تضمین می‌کند.

زمان آخرین هاوینگ BTC

حال با توجه به موارد عنوان شده ممکن است با این سوال روبرو شده باشید که آخرین هاوینگ در چه زمانی رخ می‌دهد که در پاسخ باید عرض کنیم که طبق انتظارات، سال 2140 میلادی ممکن است آخرین باری باشد که این اتفاق رخ می‌دهد. در واقع میزان تقاضا برای این ارز به شدت افزایش یافته و دلیل این امر نیز چیزی جز وجود ارز جدید نیست. همچنین تا سال ذکر شده موارد استفاده از بیت کوین به طرز چشم‌گیری افزایش می‌یابد که طبیعتاً حجم تراکنش‌ها نیز زیادتر خواهد شد.

سیستم BTC Halving

جمع‌بندی

هاوینگ بیت کوین از جمله اتفاق‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران است که در زمان رخ دادن آن سود جالب توجهی به این افراد می‌رسد. اما برای ماینر و افرادی که بیت کوین ماین می‌کنند نمی‌تواند خبر خوشایندی باشد چرا که پاداش این گروه از افراد هر بار پس از هاوینگ نصف می‌شود. حال اگر در این خصوص به اطلاعات بیشتری نیاز دارید توصیه می‌کنیم به سایت صرافی ارز دیجیتال والکس مراجعه کنید تا بتوانید مقالات مختلفی را در این خصوص مطالعه نمایید. به طور کلی هاوینگ بیت کوین پدیده‌ای است که به پایان آن نزدیک می‌شویم و باید صبر کنیم و ببینیم پس از آخرین رویداد هاوینگ چه بر سر ماینرها و بیت کوین خواهد آمد.

به این مطلب امتیاز دهید

امتیاز کلی : 1 / 5. تعداد آرا : 1

اولین نفر باید که به این مطلب امتیاز میدهید

وبیت این پست توسط نگارش شده است.

اسم من محمد پورداداش هست و متولد سال 1367 در خدمت شما هستیم . تخصص من طراحی گرافیک و کدنویسی وب است و سعی خواهم کرد بهترین خدمات را به شما وبمستران و گرافیست های عزیز ارائه کنم. به ترس هات غلبه کن تا در زندگی همیشه پیروز باشی.

در کانال وبیت عضو شو تا از آخرین اخبار ، آپدیت محصولات و تخفیف ها با خبر بشی ☺ عضویت در کانال تلگرام

اشترک گذاری

مقاله های پیشنهادی

وبیت این مطالب را به شما پیشنهاد میدهد

ارسال نظر ( 0 نظر تایید )

نظرات پس از رویت و تایید مدیران نمایش داده می شود
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !
همکاران وبیت